0

Infoéhség és hírfogyasztás

Posted January 3rd, 2009 in online média by Banguli

“Az vagy, amit olvasol. Az vagy, ahogyan olvasol.”

Újságot az előfizetett havi egy FHM-en kívül nagyon ritkán forgatok és azt is már csak egy hónapig. Néha a Moszkva téren a kezembe nyomnak egy Metropolt (régi nevén Metro) és ezzel a nyomtatott sajtóval folytatott viszonyom nagyjából ki is fújt.
Olykor az éppen aktuális BKV járatra várva, unaloműzőként meghallgatom a rádióban a híreket, de ahogy ma már a 30 alattiak talán legtöbbjének, az infoéhségemet legalább 95%-ban az internet csillapítja.

Ám attól függetlenül, hogy nagyjából mindannyian ugyanazokat az alapoldalakat látogatjuk, ahány felhasználó, annyi eltérő szokás.
Az olvasói szokásokra épülő, papír alapú magyar internet csúnyán leegyszerűsítve kétpólusú (Magyar Nemzet, Népszabadság). Az online tartalomfogyasztás felhasználói szinten szintén két nagy csoportra bontható. Vannak a zarándoklók és az rss-hívők.

A zarándoklók azok, akik a napi internetezésük alatt egy a szokásaik alapján kialakult, előre meghatározott utat tesznek meg szájtról-szájtra. Végigjárják az őket érdeklő index, origo és sanoma közeli oldalakat, blogokat, hírszájtokat, közösségi oldalakat, valamint a kulturális és bulvár témákat boncolgató honlapokat.
Ők vannak sokan. Az RSS feliratkozási lehetőségek számának jelentős növekedése ellenére meglepően sokan. Ők adják a hírfogyasztó tömeg vaskos magját. Őket lehet közvetlenül elérni a fényesre csiszolt flash bannerekkel, a tartalomszolgáltatóknál megjelenített PPC hirdetésekkel és becsábítani a saját adatbázisunkba.

Az rss-hívők már egy egészen másfajta állatfaj. Az online média egyfajta tudatos(abb) vásárlói. Minőség, tartalom, stílus, személyes benyomás alapján döntenek híroldalról és blogokról. Ha tetszik nekik, amit olvasnak, felveszik az oldalt az rss olvasójukba, ezzel fogadva hűséget az oldal gazdájának.
Teszik ezt önként és csatlakoznak egy alakulóban lévő közösséghez, bármiféle kényszerítő erő és ingyenes e-book ígérete nélkül. A gazdasági életben ennél erősebb kötődést egy termék vagy szolgáltatás iránt egyik kis- és középvállalkozó sem kívánhat magának.
Úgyhogy innen a perifériáról üzenem a kkv-szektor azon szeletének, akik hosszú távon szeretnének erősíteni online marketingjükön, hogy a lehetőséget pásztázó szemüket az rss-hívőkre vessék!

És Te, feliratkoztál már a kedvenc RSS-edre? ;-)
blogster rss cake

Leave a Reply