2

Online marketing definíciók

Posted January 1st, 2009 in online marketing by Banguli

Ahány szereplős az online értékesítési iparág, annyi eltérő gondolat születik az online marketing egyes elemeinek alkalmazásáról. Az elmúlt években kétségtelenül kibővült az ebbe a témakörbe sorolható fogalmak és eszközök listája.
Ezeket összeszámolni, felsorolni vagy netalán mindegyikkel a legnagyobb mélységig tisztában lenni ma már képtelenség. Valójában nincs is rá szükség. Alkalmazni kell őket. A megfelelő eszközöket a megfelelő helyen.

Ám legtöbbször pont a gyakorlati alkalmazásuk során homályosodik el a fókusz az online marketing végső célja körül. Éppen ezért összegyűjtöttem három különböző, a munkám során tapasztalt és az online marketinget érintő hozzáállásbeli felfogást.
A legtöbb esetben ezekre kell reagálni, ezeket kell elfogadni, ezek mentén kell az ügyfél számára a legjobbat kihozni.

Az első, akár könyvbe is illő definíciót, másodikként egy az ügynökségek által előszeretettel a megrendelők felé kommunikált módszertan követi. Utolsóként pedig a hazai long tail ellaposodó felében lévők leggyakrabban használt megoldása olvasható.

Online marketing: Az interneten rendelkezésre álló technikai és szakmai eszközök segítségével egy olyan átfogó és sokrétű marketingtevékenység, amely az eladó és az egyszemélyes piacot képviselő vásárló közötti (emberközpontúbb) kommunikációt valósítja meg. Ez a fajta online kommunikáció az eszköze annak, hogy megalapozza a potenciális vásárlóban a bizalmat az eladó terméke vagy szolgáltatása iránt, melynek végső célja az értékesítés.

Keresőmarketing: Készíts vagy inkább készíttess egy usability és keresőoptimalizálási szempontból hatékony weblapot. Az ezt követően futtatott PPC tesztkampány eredményeiből és a látogatottsági statisztikákból ismerd meg az oldaladra érkezők szokásait. Végül a kapott adatokat használd fel arra, hogy minél jobban növeld weboldalad konverziós arányát.

E-mail marketing: Az adatbázis-marketing alapjainak ismeretében egy maximum néhány aloldalból álló site segítségével minél több, egy adott téma iránt érdeklődő feliratkozó gyűjtése. Az így összegyűjtött közönség számára a témával kapcsolatos információk egy részének átadása, majd ebbe az előre kialakított kommunikációs csatornába egy eredményes értékesítési folyamat beépítése.

2 Responses so far.

  1. Longhand says:

    Keresőmarketing és E-mail marketing akar lenni gondolom az utóbbi két bekezdés :)

  2. Banguli says:

    Igen, ebben tényleg igazad van. Amikor írtam a bejegyzést az ügyfelek fejével gondolkodtam és náluk legtöbbször ez a három dolog sajnos ugyanazt jelenti.

    Most javítom, aztán lehet átfogalmazom érthetőbbé a gondolataimat.
    De mindenképpen köszönöm a helyreigazítást!

Leave a Reply