9

Keresőmarketing nap 2008 – Utózöngék

Posted November 25th, 2008 in event, seo-sem by Banguli

Múlt hét csütörtökön, az idei Keresőmarketing Nap zárszavai után úgy este hat óra tájban, a laptoptáskában lévő jegyzeteimmel felvértezve, magabiztosan indultam meg a T-Com székház aulájából. Biztos voltam benne, hogy a legtöbbünk, ha nem mindannyiunk számára hangoztak el korábban kevésbé vagy egyáltalán nem ismert információk.
Pont azon gondolkodtam, hogy az érintett témák kapcsán átjött rengeteg tudást, mikor próbálja meg a Google egy mozdulattal kirántani és a fejünkre borítani. Aztán másnap megjelent a Google SearchWiki… De erről inkább legközelebb.

Mivel bennem több előadás kapcsán is önálló bejegyzések fogalmazódtak meg, ezért azokról a körmölt jegyzetek digitalizálása és tökéletesítése után külön térnék ki. Addig ajánlom minden érdeklődő figyelmébe az én véleményemet is többé-kevésbé lefedő blogpostokat:

Keresőmarketing Nap szubjektív szemszögből Berényi Konrádtól, a konferencia szervezőjétől.

A Keresőmarketing Nap talán legkevésbé koordinálható, de a SEO folyamatokat mégis jól bemutató Szétszedjük a honlapod című előadás egyik szakemberének Longhand-nek az összegzése.

A seoblog.hu gazdájának mosquito-nak az észrevételei a konferencia kapcsán (M)ilyen volt a Keresőmarketingnap(?) címmel.

Valamint a ma figyelmembe ajánlott pénzcentrum.hu cikk járja körbe egy kicsit más megközelítésből a konferencián hallottakat.

9 Responses so far.

  1. Zsömbi says:

    Te is ott voltál Banguli? Kár, hogy nem tudtam róla hamarabb, akkor végre élőben találkozhattunk volna. :)

    Egyébként gratulálok az új bloghoz. Nagyon tetszetősre sikeredett! Kíváncsi vagyok majd a tartalomra, remélem az is jó lesz.

    Jah és szerintem Longhand annyira azért nem egy nagy guru….. Az pedig külön nagy lámaság volt részéről, hogy a powerpoint prezit nem tudta elindítani, csak diatervező nézetben pörgette végig.

  2. LaMa says:

    Bocsi, most Longhandet fogom védeni egy kicsit :) Szerintem pedig nagy guru éppen csak annyi a baj vele, hogy nem szokott éppen ezért nincs rutinja az előadásban… Ez még nem jelenti azt, hogy nem nagy guru…..

  3. Banguli says:

    Tény, hogy elsősorban nem a prezentációja alapján ismerszik meg a jó SEO-s. És bár Longhand előadása valóban esetlen volt, a mögöttes tartalom miatt nekem mégis az övé tűnt a leggyakorlatiasabbnak.

    Zsömbi: Tartalom lesz, csak futna már le a karácsonyi őrület és kampánydömping… :-)

  4. Zsömbi says:

    Én nem a prezentációs készsége alapján mondtam azt Longhandre, hogy nem nagy guru. Hanem szakmailag nem tartom akkora nagy gurunak. Szerintem közel sem ő volt a legjobb a keresőmarketingnapon a SEO-s előadók közül.

  5. Banguli says:

    Oké, akkor most három különböző SEO kerekasztal témáról beszélünk, a honlapelemzés, a SEO black hat – white hat, és a SEO vs. PPC.
    Mert én eddig csak a honlapelemzésre szűkítve írtam le a Longhand-del kapcsolatos benyomásomat.

  6. Zsömbi says:

    Én is a “weboldal szétszedős” SEO témában való Longhand alkotásra céloztam.

  7. Longhand says:

    Zsömbi: bocsáss meg, tényleg bénaság volt a szerkesztőből lejátszani a prezentációt.
    Az előadás sem sikerült jól, túl sok dolgot akartam elmondani az oldallal kapcsolatban, szétesett lett. 5 perces prezentáció lett volna elvileg.

  8. Zsömbi says:

    Longhand: részemről semmi gond!

    Én pedig azért kérek elnézést, hogy más blogján “támadtalak”, nem pedig feléd jeleztem. Állításomat arra alapoztam, hogy véleményem szerint egy igazi szakembert nem csak a szakmai tudása (ami vélhetően neked azért megvan, ezt nem is kérdőjelezem meg) határozza meg, hanem az is, ahogyan magát “el tudja adni”. Értem ezalatt, hogy milyen a kiállása, mennyire tudja magát menedzselni, milyen a prezentációs készsége, mennyire tud valakit meggyőzni, stb…. Tehát ez utóbbiak hiánya miatt mondtam azt, hogy Téged nem tartalak olyan nagy gurunak. Bár lehet tévedek, hiszen csak egy prezentációd meghallgatásával vontam le ezt a következtetést.

  9. Longhand says:

    Zsömbi:
    egy teljesen eltérő felkészültséggel rendelkező nagyszámú közönségnek, 5 percben, próbálj meg olyan előadást készíteni ebben a témában, ami a látványosságán túl olyan tartalommal is szolgál, amiből bármi maradandót is tanulhat :)

    Részemről szerencsésebbnek tartottam volna egy olyan formát ennek a session-nek, ami az elejétől a végéig a közönséggel való párbeszéden alapul, amiben zárult is végül a dolog.

    “El tudja adni”:
    a “rendezés” fontosabb ebben a szakmában a szereplésnél, ez nem showbusiness vagy MLM marketing.
    A munka “személyes” részét illetően, sokkal fontosabb szempont inkább az, hogy hogyan találjuk meg a hangot akár külsősként egy adott portál portál fejlesztőivel, cikkíróival.

    De persze azért nem árt néha, ha készülnek jó prezentációk a BIG DOG döntéshozók felé ;)

Leave a Reply